Αστεριάδης Αγήνορας – Aginor Asteriadis [1898-1977]

ΔΕΙΤΕ ΚΙ’ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΕΔΩ

Ο Αγήνωρ (Αγήνορας) Αστεριάδης (Λάρισα, 1898 – Αθήνα, 1977) ήταν έλληνας ζωγράφος, αγιογράφος και χαράκτης της «Γενιάς του Τριάντα».
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από το 1915 έως το 1921, με δασκάλους τον Ροϊλό, τον Ιακωβίδη, τον Βικάτο και τον Μαθιόπουλο.
Κατά την περίοδο του μεσοπολέμου, συμμετείχε στην ίδρυση του πρωτοποριακού καλλιτεχνικού ομίλου «Ομάς Τέχνη». Καλλιτέχνης σεμνός αλλά και πρωτοπόρος, προσπάθησε να συνδυάσει στο έργο του την ελληνική λαϊκή παράδοση, το πνεύμα της βυζαντινής αγιογραφίας και τα διδάγματα του κυβισμού και των άλλων εικαστικών ρευμάτων των αρχών του 20ού αι. Τα ζωγραφικά του έργα είναι συνήθως δισδιάστατα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ρεαλιστικά. Όσο για την θεματογραφία του, αυτή ποικίλει από την ύπαιθρο και το αστικό τοπίο, έως την ανθρώπινη φύση.
Το 1974 παρουσίασε έργα του στην γκαλερί «΄Ωρα» στην Αθήνα. Το 1976, έναν χρόνο πριν από τον θάνατό του, η Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας τον τίμησε με μεγάλη αναδρομική έκθεση. Συμμετείχε επίσης σε πολλές άλλες εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας (Ρώμη, Οττάβα, Βελιγράδι, Μόσχα, Βουκουρέστι, Λουγκάνο, Μπουένος Άιρες, Μπιενάλε του Σάο Πάολο, Μπιενάλε Αλεξανδρείας, κ.ά.).
Μετά τον θάνατό του, εκθέσεις έργων του πραγματοποιήθηκαν στην πατρίδα του, την Λάρισα (1984), στην Αθήνα (1987, Γκαλερί «Υάκινθος»· 1998, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων) και στην Πάτρα (1998).
Εκτός από την ζωγραφική, την αγιογραφία και την χαρακτική, ο Αστεριάδης ασχολήθηκε και με την εικονογράφηση βιβλίων, αρχής γενομένης από τα Παιδικά σχέδια, που εξέδωσε το 1933 με τον συνάδελφό του Σπύρο Βασιλείου. Εικονογράφησε επίσης τα Νεοελληνικά Αναγνώσματα για το Γυμνάσιο (1950), το βιβλίο Στο Μυστρά των Παλαιολόγων της Ελένης Βαλαβάνη (εκδ. Δωδώνη, Αθήνα 1971), κ.ά.

Agenor Asteriadis was born in Larissa. In 1915 he enrolled at The School of Fine Arts, Athens, where he studied painting under Georgios Jakobides, Georgios Roilos and Spyros Vikatos.
Asteriadis was a great admirer of Greek folk art and the simplicity of children’s drawing. Thus in 1933, together with his long time friend Spyros Vassiliou, he published the book Παιδικα Σχεδια (children’s drawings).
Throughout his life Asteriadis worked on a number of ecclesiastical fresco commissions such as the church of the Virgin Mary at Trahones and the church of Saint Vlasios at Xylokastro, the second of which he painted together with Spyros Vassiliou. Additionally he illustrated a large number of children’s, ecclesiastical and literary books.
As an active artist of his generation, he co-founded and helped run Art Group 1930. He participated in major exhibitions, both in Greece and overseas such as the 1934 and 1940 Venice Biennales. He also exhibited in 1935 in Vienna and Chicago, in 1937 in Paris, in 1947 at Grekisk Konst, Konstakademien in Stockholm, in 1953 in Rome and Ottawa, in 1954 in Belgrade, in 1955 in Goteborg, in 1959 at the Sao Paolo Biennale and the Alexandria Biennale, in 1962 in Bucharest and Lugano, in 1963 in Moscow and Belgrade, in 1964 in Brussels and in 1965 in Buenos Aires.
Asteriadis is one of the most important of a group of artists, who are collectively referred to as the Thirties Generation. They are attributed to having created a renaissance of Greek art in the Interwar years, combining the teachings of the European avant-garde whilst referencing their Greek heritage.
His work can be found in The National Gallery of Greece, The Municipal Gallery of Athens, The Averoff Gallery, The Leventis Gallery, The National Bank of Greece and many other public and private collections.

About G+D

ARTA GREECE
This entry was posted in ΖΩΓΡΑΦΟΙ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.