Αστραπάς Μιχαήλ και Ευτύχιος – Michael and Eutychios Astrapas (13ος-14ος αιώνας)

Ο Μιχαήλ Αστραπάς και ο Ευτύχιος είναι δύο από τους λιγοστούς γνωστούς ζωγράφους της Βυζαντινής περιόδου, των οποίων οι υπογραφές σώζονται μέχρι σήμερα. Η τέχνη τους ωστόσο έχει συνδεθεί με την τοιχογράφηση πολλών μνημείων στη Σερβία, στην Π.Γ.Δ.Μ. και στην Ελλάδα. Τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά των έργων τους συνθέτουν ένα από τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά ρεύματα του τέλους του 13ου και των αρχών του 14ου αιώνα, που είναι γνωστό ως «πρώτη παλαιολόγεια αναγέννηση» ή «ογκηρό στυλ». Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται (κατά σειρά) οι τοιχογραφίες της Μονής Παναγίας Περιβλέπτου της Αχρίδας στην Π.Γ.Δ.Μ., της Μονής Ζίτσα στη Σερβία, της Μονής Παναγίας Ολυμπιώτισσας Ελασσόνας στην Ελλάδα, της Μονής Αγίου Προχώρου του Πτσίνια στη Σερβία, του παρεκκλησίου των Αγίων Ιωακείμ και Άννης της Μονής Στουντένιτσα στη Σερβία, της Μονής Αγίου Γεωργίου του Στάρο Ναγορίτσινο στην Π.Γ.Δ.Μ., της Μονής Μπάνιτσκα στη Σερβία και της Μονής του Αγίου Νικήτα στο Τσούτσερ, κοντά στα Σκόπια, στην Π.Γ.Δ.Μ. Οι εξεταζόμενες οκτώ εκκλησίες – μνημεία αποδίδονται στην καλλιτεχνική παραγωγή των Αστραπάδων Μιχαήλ και Ευτυχίου και του εργαστηρίου τους ή μπορούν να συνδεθούν με αυτούς.

 

Michael Astrapas and Eutychios are two of the few painters of the Byzantine Era whose signatures are preserved until nowadays. Their art, however, has been linked to the performing of the other mural paintings in Serbia, FYROM and in Greece. The artistic qualities of their style constitute one of the most important artistic currents of the end of the 13th and the beginning of the 14th centuries, known as the “first Paleologan renaissance” or “voluminous style”. More specifically, wall paintings that have been examined in this thesis belong to the following monuments (in proper order): church of Panagia Perivleptos in Ohrid – FYROM, Monastery Zica in Serbia, Monastery of Panagia Olympiotissa et Elason in Greece, Monastery of St. Prochoros of Pcinja in Serbia, chapel of Sts. Joachim and Anne at the Studenica Monastery in Serbia, Monastery of St. George at Staro Nagoricino – FYROM, Banjska Monastery in Serbia and Monastery of the St. Nikitas at Cucer near to Skopje – FYROM. The investigated eight churches – monuments were attributed to the artistic production of Michael Astrapas and Eutychios and to their guild, or could be connected to them.

About G+D

ARTA GREECE
This entry was posted in ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s