Στάμος Θεόδωρος – Theodoros Stamos [1922-1997]

ΔΕΙΤΕ ΚΙ’ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΕΔΩ

Ο Θεόδωρος Στάμος είναι ένας από τους νεότερους εκπροσώπους του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού.

Γεννήθηκε το Δεκέμβριο του 1922 στη Νέα Υόρκη. Η μητέρα του κατάγονταν από τη Σπάρτη και ο πατέρας του από τη Λευκάδα. Σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Αμερικανών Καλλιτεχνών της Νέας Υόρκης από το 1936 έως το 1939, πριν στραφεί οριστικά προς τη ζωγραφική.

Τα έργα του, που χρονολογούνται στη δεκαετία του 1940, έχουν ως βάση τις σουρεαλιστικές αρχές του αυτοματισμού και του βιομορφισμού που υιοθέτησαν οι Αφηρημένοι Εξπρεσιονιστές. Φέρνουν στο νου πρωταρχικές εικόνες με το συνδυασμό άμορφων σχημάτων με ρευστές κυματιστές γραμμές. Χρησιμοποιεί συχνά πέπλα χρώματος που δίνουν την εντύπωση του νερού και της θάλασσας.

Έργα του βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 50 διεθνή Μουσεία στον κόσμο, όπως στο Art Institute of Chicago, Guggenheim Museum, Metropolitan Museum, Museum of Modern Art, Whitney Museum of American Art, Museum Moderner Kunst Wienn, Bayerische Staatsgemäldesammlungen München, Wilhelm-Hack-Museum Ludwigshafen και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.

Η Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας του απέδωσε την οφειλόμενη τιμή και την καλλιτεχνική του αποκατάσταση το Σεπτέμβρη – Οκτώβρη του 1997, λίγους μήνες μετά το θάνατό του, με μια μεγάλη αναδρομική έκθεση με 158 έργα του, που έφθασαν στην Αθήνα από 21 διαφορετικά μεγάλα μουσεία και συλλογές όλου του κόσμου.

Stamos was born on Manhattan’s Lower East Side to Greek immigrant parents, his mother was from Sparta, and his father was raised in Lefkada. As a teenager, he won a scholarship to study at The American Artists School where he studied sculpture with Simon Kennedy and Joseph Konzal.
In 1943, when Stamos was 21, prominent dealer Betty Parsons held a solo exhibition for Stamos at her gallery: Wakefield Gallery and Bookshop. By the mid 1940s, he was becoming well established. He exhibited at The Whitney Museum annually from 1945 to 1951, The Carnegie Institute, The Art Institute of Chicago in 1947, and The Museum of Modern Art in 1948. The Museum of Modern art purchased Stamos’ Sounds in the Rock in 1946.
During the late 1940s Stamos became a member of The Irascible Eighteen, a group of abstract painters who contested The Metropolitan Museum of Art’s policy towards American painting of the 1940s. Members of the group are considered the ‘first generation’ of abstract expressionists and include: Willem de Kooning, Jackson Pollock and Mark Rothko. They were the first American artists that consciously made a break with The School of Paris in pursuing their own agenda for a new approach to painting.
Stamos nurtured his deep identification with ancient myths and Classical Greek philosophy, and this spirit was always prevalent in his work. Writer Dore Ashton observed that he responded visually and emotionally to the light and colour of specific places, these included: The North Fork of Long Island, the island of Lefkada in The Ionian Sea (where he spent his final years), as well as renowned sites such as Jerusalem and Delphi. His work is in numerous public and private collections worldwide, including: The Metropolitan Museum of Art, New York, The Museum of Modern Art, New York and The Whitney Museum of American Art, New York.

About G+D

ARTA GREECE
This entry was posted in ΖΩΓΡΑΦΟΙ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s